Sütireceptekkel hódítottak az első Dr. Oetker termékek

Dr. August Oetker hamar felismerte, hogy termékei akkor lesznek igazán népszerűek, ha praktikus tanácsokat, recepteket is ad használatukhoz. Így született meg egy olyan forradalmi újítás, mellyel könnyen belopta magát a századelő háziasszonyainak szívébe.

Receptek nélkül nem megy!

Adott egy kiváló termék, de vajon elér a fogyasztóhoz? A kérdés annyira kortalan, hogy akár a mai világban is feltehetnénk, ám gondoljunk bele, hogy a régi időkben internet, televízió és minden más modern vívmány hiányában mennyivel nehezebb lehetett tájékozódni egy-egy újdonsággal kapcsolatban. Dr. August Oetker, a Dr. Oetker vállalat alapítója sejtette, hogy sikerének záloga a jó kommunikáció lehet, épp ezért már az első termékei csomagolására is receptek kerültek. A sütőport vagy a vanillincukrot megvásárló háziasszony csak elolvasta a tasak hátoldalán található, a sokrétű felhasználást bemutató leírást, receptet, és máris közelebb érezte magához a terméket. Az akkoriban népszerűnek számító sütemények, édességek – kuglófok, kalácsok vagy a középkortól kedvelt pudingok – egyszerű, pontos és megbízható receptjei garantálták a finom a végeredményt, ezzel pedig megteremtették a kapcsolatot a márka és a felhasználó között. Az üzenet egyértelművé vált: „ha Dr. Oetker termékekkel és receptekből sütök, a siker garantált”.

Innovatív receptfüzeteket minden háztartásba!

A tasakokon publikált receptek mellett hamarosan megjelentek az első receptes füzetek, ezeket a cég ügynökei az Osztrák–Magyar Monarchia teljes területén terjesztették, magyar nyelvre átültetve hazánkban is elérhetők voltak. Kérésre ingyen házhoz küldték, még nagyobb kedvet csinálva a termékekhez és a sütéshez. A füzeteket a kor legkiválóbb grafikusai tervezték, és színes képekkel gazdagon illusztrálták. A kiadványok több százezres példányszámban, modern nyomdatechnológiával készültek, először 32, majd 48, végül pedig 64 oldalon mutatták be az ínycsiklandozó recepteket. „Világos fej – biztos siker” – hirdették a címlapon, utalva ezzel a márka logójában szereplő női arc sziluettjére. Érdekesség, hogy a sziluettet valós emberről mintázták, a cég által 1899-ben kiírt tervezőpályázat győztese, Theodor Kind litográfus lánya, Johanna arcképét használta fel pályaművéhez.

Változó idők, korral haladó receptek

A népszerű receptek eleinte anyáról lányára, generációról generációra szálltak. Az iparosodás okozta társadalmi változások korában még jobban felértékelődött az, hogy a recepteket írásban rögzítették, hiszen a közös háztartásban élő nagycsalád modellje háttérbe szorult, és a fiatalok sokszor önálló otthonba költöztek, azaz nem volt kitől ellesni a praktikákat. Ebben segített az írásos formula: az unoka bármikor előkaphatta kedvenc süteményének receptjét, amit még a nagymamánál szeretett meg. Amikor a boldog békeidőket háborús időszak váltotta fel, a megváltozott élethelyzetre a Dr. Oetker is más „receptet” kínált. Kiadványaiban hasznos tanácsokat adott a nehéz körülmények között főző-sütő háziasszonyoknak, így az olcsó, tápláló, kevés alapanyagból előállítható ételek kerültek középpontba. A változó időkre adott gyors reakciók azóta is jellemzik a Dr. Oetkert, ma, a fogyasztói társadalom útvesztőjében a kiegyensúlyozott táplálkozás fontosságára hívja fel a figyelmet, közben pedig tradicionális és modern termékek, receptek sokaságával segíti vásárlóit.

Ki alapította a Dr. Oetker vállalatot?
Miért kerültek receptek a Dr. Oetker termékek csomagolására?
Milyen süteményekhez adtak recepteket az első időkben?
Mikor jelentek meg az első Dr. Oetker receptes füzetek?
Ingyenesek voltak a Dr. Oetker receptfüzetek?
Mit jelentett a „Világos fej – biztos siker” szlogen?
Ki volt a Dr. Oetker logóján látható nő?
Miért vált fontossá az írásos receptgyűjtés a múltban?
Hogyan reagált a Dr. Oetker a háborús időkre?
Miben segíti ma a Dr. Oetker a vásárlókat?

KAPCSOLÓDÓ CiKKEK

Hiba
A kedvencekhez adáshoz kérjük jelentkezz be!