Sütireceptekkel hódítottak az első Dr. Oetker termékek
Dr. August Oetker hamar felismerte, hogy termékei akkor lesznek igazán népszerűek, ha praktikus tanácsokat, recepteket is ad használatukhoz. Így született meg egy olyan forradalmi újítás, mellyel könnyen belopta magát a századelő háziasszonyainak szívébe.
Receptek nélkül nem megy!
Adott egy kiváló termék, de vajon elér a fogyasztóhoz? A kérdés annyira kortalan, hogy akár a mai világban is feltehetnénk, ám gondoljunk bele, hogy a régi időkben internet, televízió és minden más modern vívmány hiányában mennyivel nehezebb lehetett tájékozódni egy-egy újdonsággal kapcsolatban. Dr. August Oetker, a Dr. Oetker vállalat alapítója sejtette, hogy sikerének záloga a jó kommunikáció lehet, épp ezért már az első termékei csomagolására is receptek kerültek. A sütőport vagy a vanillincukrot megvásárló háziasszony csak elolvasta a tasak hátoldalán található, a sokrétű felhasználást bemutató leírást, receptet, és máris közelebb érezte magához a terméket. Az akkoriban népszerűnek számító sütemények, édességek – kuglófok, kalácsok vagy a középkortól kedvelt pudingok – egyszerű, pontos és megbízható receptjei garantálták a finom a végeredményt, ezzel pedig megteremtették a kapcsolatot a márka és a felhasználó között. Az üzenet egyértelművé vált: „ha Dr. Oetker termékekkel és receptekből sütök, a siker garantált”.
Innovatív receptfüzeteket minden háztartásba!
A tasakokon publikált receptek mellett hamarosan megjelentek az első receptes füzetek, ezeket a cég ügynökei az Osztrák–Magyar Monarchia teljes területén terjesztették, magyar nyelvre átültetve hazánkban is elérhetők voltak. Kérésre ingyen házhoz küldték, még nagyobb kedvet csinálva a termékekhez és a sütéshez. A füzeteket a kor legkiválóbb grafikusai tervezték, és színes képekkel gazdagon illusztrálták. A kiadványok több százezres példányszámban, modern nyomdatechnológiával készültek, először 32, majd 48, végül pedig 64 oldalon mutatták be az ínycsiklandozó recepteket. „Világos fej – biztos siker” – hirdették a címlapon, utalva ezzel a márka logójában szereplő női arc sziluettjére. Érdekesség, hogy a sziluettet valós emberről mintázták, a cég által 1899-ben kiírt tervezőpályázat győztese, Theodor Kind litográfus lánya, Johanna arcképét használta fel pályaművéhez.
Változó idők, korral haladó receptek
A népszerű receptek eleinte anyáról lányára, generációról generációra szálltak. Az iparosodás okozta társadalmi változások korában még jobban felértékelődött az, hogy a recepteket írásban rögzítették, hiszen a közös háztartásban élő nagycsalád modellje háttérbe szorult, és a fiatalok sokszor önálló otthonba költöztek, azaz nem volt kitől ellesni a praktikákat. Ebben segített az írásos formula: az unoka bármikor előkaphatta kedvenc süteményének receptjét, amit még a nagymamánál szeretett meg. Amikor a boldog békeidőket háborús időszak váltotta fel, a megváltozott élethelyzetre a Dr. Oetker is más „receptet” kínált. Kiadványaiban hasznos tanácsokat adott a nehéz körülmények között főző-sütő háziasszonyoknak, így az olcsó, tápláló, kevés alapanyagból előállítható ételek kerültek középpontba. A változó időkre adott gyors reakciók azóta is jellemzik a Dr. Oetkert, ma, a fogyasztói társadalom útvesztőjében a kiegyensúlyozott táplálkozás fontosságára hívja fel a figyelmet, közben pedig tradicionális és modern termékek, receptek sokaságával segíti vásárlóit.
A Dr. Oetker vállalat alapítója Dr. August Oetker volt, aki a 19. század végén indította el a márkát, és forradalmasította a sütést megbízható termékeivel és receptjeivel.
Dr. Oetker felismerte, hogy a vásárlók jobban megértik és megszeretik a termékeit, ha azokhoz használati ötleteket és recepteket is kapnak, ezért tette ezeket a tasakok hátoldalára.
Az első receptek népszerű süteményekhez készültek, például kuglófhoz, kalácshoz és különféle pudingokhoz, amelyek egyszerűek és biztos sikerűek voltak.
Az első receptes füzetek a 20. század elején jelentek meg, és az Osztrák–Magyar Monarchia területén terjesztették őket, Magyarországon is elérhetők voltak magyar nyelven.
Igen, a receptfüzeteket kérésre ingyen házhoz küldték, ezzel is ösztönözve a sütés iránti kedvet és a márka iránti bizalmat.
A „Világos fej – biztos siker” szlogen a Dr. Oetker logójában látható női arcképre utalt, és azt fejezte ki, hogy a Dr. Oetker termékekkel minden sütés sikerülni fog.
A logóban szereplő női arc Johanna Kind, Theodor Kind litográfus lánya volt, akinek arcképét egy 1899-es tervezőpályázat győztes pályaműve alapján használták fel.
Az iparosodás idején a családok gyakran különváltak, így a fiatalok nem tudtak személyesen tanulni az idősebbektől, ezért az írásos receptek segítették a tudás továbbadását.
A háborús időszakban a Dr. Oetker olyan recepteket és tanácsokat adott, amelyek kevés alapanyagból, olcsón és táplálóan segítettek ételt készíteni a háziasszonyoknak.
Ma a Dr. Oetker a kiegyensúlyozott táplálkozásra hívja fel a figyelmet, és hagyományos, valamint modern termékeivel és receptjeivel támogatja a tudatos, örömteli sütést-főzést.